• شرکت ملی نفت ایران
  • شرکت ملی گاز ایران
  • شرکت ملی صنایع پتروشیمی
  • شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران


راهنماهای زیر توسط اداره كل نظام تامين و تجاري سازي فناوری در وزارت نفت تهیه شده است. لطفا مطالعه فرمایید.

دانلود راهنمای مراحل ثبت‌نام

تهیه شده در اداره کل نظام تامین و تجاری سازی فناوری
تلفن پشتیبانی: 2-61627880
بروزرسانی 4 تیر 96: نسخه جدید جایگزین گردید.
بروزرسانی 3 خرداد 96: نسخه اولیه بارگزاری شد.
 
   
دانلود فایل پرسش‌ها و پاسخ‌های متداول

تهیه شده در اداره کل نظام تامین و تجاری سازی فناوری
تلفن پشتیبانی: 2-61627880
بروزرسانی 4 تیر 96: نسخه جدید جایگزین گردید.
بروزرسانی 3 خرداد 96: نسخه اولیه بارگزاری شد.
   
نحوه ورود تامین‌کنندگان محلی (فروشگاه‌ها) به فهرست منابع وزارت نفت: بر طبق سیاست وزارت نفت، فروشگاه‌ها نیازی به خوداظهاری ندارند. برای اضافه شدن مشخصات یک فروشگاه به فهرست منابع وزارت، کافی است اطلاعات فروشگاه از طریق یکی از شرکت‌های تابعه به کمیته فنی بازرگانی و اداره کل ارائه گردد.

نحوه ورود سازندگان و تامین‌کنندگان داخلی به فهرست منابع وزارت نفت: سازندگان و تامین‌کنندگان لازم است در سامانه ثبت کرده و خوداظهاری نمایند. برای خوداظهاری لازم است کد عضویت 5 رقمی ایران‌کد و گواهی الکترونیکی (token) را دریافت نموده باشید. شما می‌توانید با مرکز خدمات کاربران با شماره‌ 61623300-021 تماس حاصل فرمایید تا شما را در دریافت توکن راهنمایی کنند.

نحوه ورود سازندگان و تامین‌کنندگان خارجی به فهرست منابع وزارت نفت: براي ثبت نام منابع سازنده خارجي و تامين ­كننده خارجي در سامانه، باتوجه به دستور مؤكد وزير محترم نفت مبني بر انجام معاملات فقط از طريق نماينده ايراني و يا شعبه سازنده خارجي در داخل كشور ايران، نماينده و يا شعبه ايراني آن شركت­ها باید مراحل بالا را همانند ساير منابع طي نموده و پس از ورود به سامانه تامين الكترونيكي كالاي صنعت نفت، پرسشنامه غيرسازندگان را در كارتابل خود تكميل و ساير مستندات و اطلاعات محصولات سازنده خارجي را در پرسشنامه مذكور بارگذاري و ثبت نهايي نمايد تا مراحل ارزيابي و تائيد صلاحيت توسط دستگاه مركزي صورت پذيرد.


token حاوی گواهی الکترونیکی

 

پس از دریافت توکن لازم است آن را نصب و راه اندازی نمایید. هنگامی که نصب و راه اندازی توکن بطور کامل انجام شد، با کلیک کلید  در سامانه ep.mop.ir به کارتابل وارد می‌شوید (اگر با خطایی در دسترسی با سامانه برخورد کردید و سامانه باز نشد، راهنمای زیر را دانلود و مطالعه کنید یا مرکز خدمات کاربران با شماره‌ 61623300-021 تماس بگیرید).
دقت نمایید که ويندوز کامپیوتر شما ترجیحا" ویندوز7 باشد (ویندوز XP یا 8 یا 10 ممکن است ایجاد مشکل نمایند) و از مرورگر Chrome بروزشده (ورژن 50 به بعد) استفاده نمایید. آخرین.نسخه مرورگر کروم از اینجا قابل دانلود است


ترتیب در پر کردن اطلاعات داخل کارتابل به شرح زیر است
 

1. پروفایل
2. فهرست محصولات
3. پرسشنامه (و در نهایت فشردن دکمه ثبت)
 

نکته1: دقت داشته باشید در صورت ثبت نهایی پرسشنامه سایر قسمت های کارتابل نیز غیرفعال می شود و دیگر قادر به افزودن محصول و ویرایش اطلاعات خود نیستید. پس حتما پیش از ثبت نهایی پرسشنامه، "فهرست محصولات" را هم تکمیل نمایید.

نکته2: تا زمانی که پرسشنامه خود را ثبت نهایی کردید وزارت نفت بررسی پرونده شما را در دستور کار قرار میدهد. در این زمان پرسشنامه برای شما بصورت ویرایش ناپذیر (read only) قابل مشاهده است.

نکته3: پس از ثبت پرسشنامه و غیر فعال شدن کارتابل از طریق منوی وضعیت ارزیابی، قادر هستید مراحل ارزیابی پرونده خود و وضعیت بررسی آن را پیگیری نمایید.




اگر با خطایی در دسترسی با سامانه برخورد کردید و سامانه باز نشد، راهنمای زیر را دانلود و مطالعه کنید.

دانلود راهنمای نصب توکن و راه اندازی و رفع خطاهای توکن



دانلود فایل tap-windows (برای ویندوزهای 8  و 10)


در صورت نیاز به بروزرسانی توکن، راهنما و فایل های لازم در آدرس زیر در دسترس قراردارد.

راهنما و فایل بروزرسانی توکن

در صورتی که با مطالعه راهنما، مشکل ارتباط شما با سامانه حل نشده است با مرکز خدمات کاربران سامانه با شماره‌ 61623300 - 021 تماس حاصل فرمایید. این مرکز شما را در نصب و راه اندازی توکن و انجام تنظیمات مناسب بر روی کامپیوترتان و در صورت نیاز، تنظیمات لازم بر روی شبکه، شما راهنمایی خواهند نمود.


هنگامی که کارتابل سامانه را مشاهده کردید، راهنماهای زیر را برای تکمیل اطلاعات خود مطالعه نمایید:

راهنمای کارتابل تامین کننده را مطالعه کنید
راهنمای تکمیل پروفایل را مطالعه کنید
راهنمای تکمیل فهرست محصولات را مطالعه کنید
 
راهنمای پرکردن پرسشنامه را مطالعه کنید
راهنمای پیگیری وضعیت پرونده ارزیابی صلاحیت (برای منابع)